Dlaczego reflektor, jeżeli wychodzi z salonu matowieje? Ponieważ ma na sobie już założoną warstwę ochronną w postaci lakieru. Z biegiem lat promienie światła, pyły i zanieczyszczenia uderzają w ten reflektor, niszcząc tę warstwę ochronną. Czy nie lepiej kupić reflektory w zamienniku? Nie wiem, to co ja będę opisywał to zwykłe czyszczenie lamp samochodowych. W normalnych firmach, które kompleksowo zajmują się odbudowaniem takiego reflektora, jest to zajęcie żmudne i cena tego zabiegu jest relatywnie wysoka. Czym się różni reflektor w zamienniku od tego z oryginału. Oczywiście cały czas mówimy o plastikowych reflektorach występujących u większości samochodów. Różnią się przede wszystkim tym, że w tym przypadku cena naprawdę równa się jakość. Skoro zamiennik kosztuje 250 złotych, a oryginał kosztuje 1000-1300 złotych- ten oryginał będzie Ci świecił naprawdę bardzo długo. Jeśli posiadasz oryginalne lampy, zastanów się, czy nie warto tej lampy odbudować. Do dzisiejszej pracy potrzebujemy dużo samozaparcia. Pamiętaj jedną rzecz. Przygotowując się do pracy, należy pamiętać o kilku rzeczach. Mianowicie nie oklejamy samochodu. Wygodniej i bezpieczniej jest dla Ciebie i dla Twojego samochodu jak ten reflektor zdemontujesz. Jeżeli wymaga to od ciebie zdjęcia zderzaka- dowiedz się, w jaki sposób ten reflektor bezpiecznie zdemontować. Praca wykorzystywana na stole będzie w ten sposób bezpieczniejsza dla ciebie i twojego samochodu. Na pewno uzyskasz tą drogą rewelacyjny efekt. 100 złotych to nie jest dużo za życie i bezpieczeństwo dlatego, warto dokładnie wyczyścić nasze reflektory, które doskonale oświetlą nam drogę nie tylko nocą, ale również będą uwidaczniać samochód w pochmurny dzień. Do pracy będzie nam potrzebne, wiaderko z wodą i z kroplą płynu do naczyń, papiery ścierne, a w tym szlifierka oscylacyjna. Na początku musimy wszystko ze szlifować, zatem zacznijmy od tej żmudnej czynności. Zaczynamy od delikatnych papierów i przechodzimy do coraz grubszych. Finalnie używamy papieru o parametrach 3000. Niezbędna w czyszczeniu reflektorów będzie również taśma. Zanim przejdziemy do pracy, przypomnijmy sobie szybkie podstawy lakiernictwa. Całą warstwę ochronną naszego reflektora należy zedrzeć- tak jak w samochodzie, na sucho w tym przypadku papierem 400. Dlaczego tak robimy? O tym się nigdy nie mówi, ale to już jest polakierowane. Zatem, po kolei tutaj najpierw zbieramy warstwę fabryczną, po czym gradacją staramy się dojść do jak najbardziej gładkiej powierzchni. Po kolei przechodzimy od cztery setki, ale można spróbować trochę mniejszą gradacją dwu setką- uważajmy, żeby nie okaleczyć lampy. Jeżeli robimy to klockiem- lekko dociskajmy, a co do strony robienia, to wszystko robimy po powierzchni. Należy uważać na kąty i delikatnie robić, tak aby nie zeszlifować kątów. Powinniśmy zabezpieczyć uszczelkę taśmą papierową albo specjalną taśmą tak, żeby nam się lekko podwinęła, nie kalecząc jej papierem ściernym. Cały proces czyszczenia warto przeprowadzać w sposób dokładny, tak aby nie popełnić błędu, który może zniweczyć całą naszą pracę i obciążyć nas dodatkowymi kosztami.